22/11/2010 Serveis
La cambra hiperbàrica tracta accidents d'immersions i altres patologies.
L’hospital de Palamós ha celebrat avui dilluns una jornada tècnica a la sala de la unitat de medicina hiperbàrica. L'objectiu és donar a conèixer als professionals d'immersió subaquàtica el funcionament i els circuits a seguir per accedir a aquest servei de l'hospital de Palamòs. L'acte ha començat a les sis de la tarda a la sala Fleming.El passat mes de juny va entrar en funcionament la nova cambra hiperbàrica de l'hospital de Palamós. L’aparell, que serveix per tractar els accidents d’immersió i altres patologies, va ser renovat en el marc del projecte d’ampliació i millora del centre. Aquesta cambra permet atendre fins a vuit persones alhora. La que hi havia fins ara només podia acollir dos o tres pacients.
La jornada tècnica d'avui a l'hospital, té com a objectiu informar els professionals que treballen en immersions, del funcionament d'aquest servei mèdic. És el cas de les unitats subaquàtiques de Mossos d'Esquadra, Guardia Civil o Bombers, o professionals del busseig turístic de la demarcació de Girona. Ho explica el coordinador del Servei de Medicina Hiperbàrica de l'hospital de Palamós, José Maria Inoriza.
CITA JOSÉ MARI INORIZA
El Servei de Medicina Hiperbàrica de l'hospital de Palamós va començar a funcionar l'any 1994. Durant l'any 2009, la cambra va fer 1.178 serveis. Amb freqüència es tracta de casos relacionats amb accidents de submarinisme per descompressió. Aquest any, el Servei d’Urgències de l’hospital de Palamós ha atès 44 casos d’accidents relacionats amb el busseig. El 70 per cent d’aquests casos han necessitat tractament amb la cambra hiperbàrica.
José María Inoriza
Totes les notícies:
19/09/2025 - El PSC garanteix la continuïtat del pacte de govern abans del Ple d'investidura d'avui i la republicana Maria Puig serà la nova alcaldessa de Palamós
A unes hores que se celebri el Ple extraordinari d'investidura del nou alcalde o alcaldessa de...
19/09/2025 - Ple d'investidura, avui a les cinc de la tarda
Avui a les cinc de la tarda se celebra el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós per...
19/09/2025 - Es presenta a Palamós la tercera edició de la Comerçiada
La Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG), les cambres de comerç de Girona i...
19/09/2025 - El Marella Voyager fa escala al port de Palamós
Avui hi ha escala de creuer al port de Palamós, la cinquena de les 9 programades aquest mes de...
19/09/2025 - Mostres de rebuig a l'acte de jura de bandera espanyola previst per a l'11 d'octubre a Sant Antoni
Amb motiu de la festa de la Hispanitat, hi ha prevista una jura de bandera espanyola per a civils a...