08/11/2010 Cultura
Imatge d'arxiu del castell de Vila-romà.
El Club Alpí Palamós reivindica la recuperació del castell de Vila-romà. L’entitat ha fet recentment una nova jornada de neteja i millora de l’entorn d’aquest element patrimonial, actualment molt deteriorat. El Club espera que el recent canvi de propietat del castell serveixi per arribar a una entesa per a la seva conservació definitiva.El castell de Vila-romà és un dels elements més destacats del patrimoni històric de la Vall de Bell-lloc i un dels bressols de l’actual municipi de Palamós. L'any 2006 es va constituïr la plataforma ‘Recuperem el Castell de Vila-romà’, que aplega vàries entitats. Des d'aquest col·lectiu s'ha reclamat repetidament la municipalització de les restes del castell, com a pas previ per a abordar la seva conservació. El pròxim pas és contactar amb la nova propietària del castell. L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, ho va confirmar ahir en declaracions a aquesta emissora.
CITA TERESA FERRÉS 1
Ara fa uns anys, un dels antics propietaris del castell va negociar amb l'Ajuntament de Palamós la possibilitat de vendre'l. Va demanar 360 mil euros, preu que el Consistori va desestimar. Ara, l'Ajuntament vol que les restes del castell li siguin cedides.
CITA TERESA FERRÉS 2
Fa quatre anys que l’Ajuntament de Palamós va presentar el Pla Director de Gestió de la Vall de Bell-lloc. El Pla, redactat per la Universitat de Girona, plantejava un model de gestió integral de tot el patrimoni històric i mediambiental de la zona, tot i que sense marcar terminis ni pressupostos.
Pere Llauradó 1
Pere Llauradó 2
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...