05/11/2010 Cultura
Imatge d'arxiu de les Converses de Taverna.
El Museu de la Pesca de Palamós, la Càtedra d'Estudis Marítims i el centre de documentació Documare estaran representats, a partir de demà, al Saló Nàutic de Barcelona. Aquestes entitats, que formen la Fundació Promediterrània, tindran un estand propi que servirà per difondre les seves activitats pedagògiques i de recerca.S'hi podrà veure, per exemple, l'exposició 'Peix blau, és bàsic', que ja es va poder visitar a Palamós aquest passat estiu. A petició dels organitzadors del Saló Nàutic es faran dues edicions espcials de les Converses de Taverna. La primera, demà mateix, tractarà el tema de les creences i supersticions de la gent del mar. Se n'ha programat una segona per al dissabte 13 de novembre, centrada en la cuina dels pescadors. El Museu de la Pesca aprofitarà també la seva presència al Saló Nàutic per organitzar tallers infantils de contes mariners, de nusos i d'interpretació de banderes nàutiques. Destaquem també que cada primer diumenge de mes hi haurà entrada lliure al Museu de la Pesca. La primera jornada de portes obertes es farà demà passat, 7 de novembre.
Repassem altres actes lúdics i culturals del cap de setmana. Diumenge hi ha un espectacle infantil de màgia a La Gorga. Es tracta de 'Moments màgics', a càrrec de la companyia Charlie Mag. La funció comença a les sis de la tarda i està organitzada per la Fundació Xarxa de l'Espectacle Infantil i Juvenil, en col·laboració amb l'Ajuntament de Palamós. Les entrades valen quatre euros per als menors de 14 anys i cinc euros per a la resta del públic.
Per últim, el concurs de teatre amateur Patrici Clara de Calonge presenta aquest diumenge l'obra 'Arsènic', que interpretarà el grup Toc de Teatre, de Celrà. La peça està basada en un tex de Joseph Kesselring i es representarà a la sala Fontova, a partir de les sis de la tarda.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...