25/10/2010 Societat
Les perruqueries són un dels negocis de nova obertura més sol·licitats.
Tres de cada quatre emprenedors que volen obrir un empresa aposten pel sector de l’hostaleria i el comerç. Així ho demostra l’estadística del Servei de Creació d'Empresa de la Cambra de Comerç de Palamós, que assessora la creació d’aquests nous negocis. El servei funciona des de fa dos anys i ja ha atès més de 260 persones. Set de cada deu d’aquests emprenedors tenen només estudis bàsics.La finalitat del Servei de Creació d'Empresa és orientar els emprenedors sobre els tràmits que han de fer per crear el seu propi negoci i donar-los els paràmetres bàsics per saber si pot ser rendible o no. En molts casos, es tracta de persones que han anat a l'atur i que es proposen establir-se pel seu compte. Segons les estadístiques de la Cambra de Comerç, el 77 per cent dels emprenedors opten per obrir una empresa en el sector serveis. Dominen, en aquest cas, bars i perruqueries. Potser, fins i tot, excessivament perquè això no afavorieix la diversificació del teixit econòmic. Escoltem Guillem Fernández, tècnic de la Cambra de Comerç de Palamós.
CITA GUILLEM FERNÁNDEZ 1
Un dels primers problemes que s'aborda és el de la viabilitat econòmica del negoci. Sovint, aquí els emprenedors topen amb el problema del finançament. Guillem Fernández.
CITA GUILLEM FERNÁNDEZ 2
L'estadística del Servei de Creació d'Empresa de la Cambra de Comerç parla també d'un perfil d'emprenedor amb un nivell formatiu elemental. Set de cada deu tenen estudis bàsics, el 14 per cent han acabat la Secundària i només el 7 per cent son universitaris.
Guillem Fernández 1
Guillem Fernández 2
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...