Plafó informatiu per recordar l'antic parvulari republicà.

22/10/2010 Cultura


L'edifici de l'antic parvulari republicà de Palamós.

L'edifici de l'antic parvulari republicà de Palamós.

Palamós recordarà demà dissabte el parvulari que es va construir al municipi durant la Segona República. Per commemorar-ho es presentarà un plafó informatiu que es posarà a l’exterior de l’edifici, actualment conegut com l’Espai del Barri. L’acte forma part del projecte de recuperació de la memòria democràtica, que l’Ajuntament de Palamós fa en col•laboració amb la Generalitat. L'acte d'inauguració del plafó és farà a les onze del matí. Es tracta de recordar un equipament municipal que es va construir entre els anys 1936 i 1937. L'obra va costar 53.000 pessetes de l'època i va ser projectada per l'aparellador palamosí Joan Reig Albosa. La Guerra Civil va fer que el parvulari no pogués complir la funció a què estava destinat. Gràcia Artigas, regidora de Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 1
La rehabilitació de la memòria del parvulari municipal de Palamós forma part del projecte 'Palamós i Sant Joan: abans, durant i després de la Guerra Civil'. Es tracta d'una iniciativa de recuperació de la memòria democràtica del municipi, en el qual col·laboren l'Ajuntament i la Generalitat. En aquest marc s'ha rehabilitat el refugi antiaeri que es va construir en el subsol del col·legi Ruiz Giménez. Aquest espai es podrà visitar demà al matí. Es farà el mateix amb les antigues bateries del puig del Molí de Vent, encara en fase de recuperació. Gràcia Artigas.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 2
L'última actuació que quedarà pendent serà fer visitable un altre refugi antiaeri, sota l'actual plaça dels Arbres. Paral·lelament, s'està redactant un pla d'usos per tal de regularitzar la utilització i la difusió de tots aquests elements patrimonials històrics de Palamós.


Gràcia Artigas 1


Gràcia Artigas 2



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...