20/10/2010 Societat
Un moment del Ple celebrat ahir a la nit.
El Ple de l’Ajuntament de Palamós va aprovar ahir a la nit la proposta d’ordenances fiscals per a l’any 2011. Ho va fer amb els únics vots favorables de l’equip de govern format pel PSC i Ciutadans de Palamós. Cap grup de l’oposició hi va votar a favor. El Partit Popular i Esquerra Republicana de Catalunya es van abstenir, mentre Convergència i Unió i l’Entesa s’hi van pronunciar en contra. Des del Partit Popular, el portaveu del grup, Joan Fontanet, es va queixar de la repercussió que la revisió cadastral està tenint en el rebut de l'Impost sobre Béns Immobles.
CITA JOAN FONTANET
Dani Reixach, d'Esquerra Republicana de Catalunya, va demanar una equiparació de les condicions entre famílies monoparentals i nombroses. Va valorar positivament el contingut de les ordenances, exceptuant l'apartat de les taxes.
CITA DANI REIXACH
El portaveu de l'Entesa, Josep Espadalé, va qualificar de tímids els avanços socials que han anat tenint les ordenances fiscals de Palamós en els últims anys. Va destacar les propostes que sempre ha anat fent l'Entesa en aquest tema i va criticar que l'equip de govern es fixi només en l'aspecte recaptatori de les ordenances.
CITA JOSEP ESPADALÉ
Igual que l'Entesa, Convergència i Unió també va votar 'no' a les ordenances fiscals 2011. La portaveu del grup, Isabel Ruiz, va recordar que havien demanat una rebaixa de l'impost de construccions per a aquells qui facin reformes a la llar, modificació que, segons l'equip de govern, no és possible tècnicament. CiU també reclama una rebaixa de l'impost de vehicles, segons Ruiz, pel mal estat dels carrers i la falta de places d'aparcament. El principal grup de l'oposició, però, va basar el seu vot negatiu en la revisió cadastral i l'IBI. Isabel Ruiz.
CITA ISABEL RUIZ
El regidor d'Hisenda, el socialista Josep Palet, la va respondre així.
CITA JOSEP PALET
La modificació de les ordenances marcarà els ingressos fiscals de l'Ajuntament de Palamós per a l'any que ve, com a pas previ a l'elaboració del pressupost municipal per a l'any 2011.
Joan Fontanet
Dani Reixach
Josep Espadalé
Isabel Ruiz
Josep Palet
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...