20/10/2010 Medi Ambient
Imatge aèria de les illes Formigues i del litoral més pròxim.
Iniciativa per Catalunya-Verds ha presentat una esmena als pressupostos generals de l’Estat per tal que s’hi inclogui una partida destinada a la gestió de la futura reserva d’interès pesquer ‘Illes Formigues-Costa Brava’. La formació ecosocialista demana que aquesta partida es doti, d’entrada, amb una quantitat de 100 mil euros. La reserva està pendent encara que el Ministeri de Medi Ambient perfili definitivament el seu pla d’usos i aprovi l’ordre de creació de l’espai protegit.La presentació de l'esmena la va anunciar ahir en el Ple municipal, el portaveu de l'Entesa, Èrik Solés. El regidor va argumentar el per què d'aquesta actuació.
CITA ÈRIK SOLÉS
Solés va demanar que l'Ajuntament de Palamós fes també alguna acció per demanar que hi hagi diners per a la gestió de la reserva. Teresa Ferrés, alcaldessa de Palamós, es va pronunciar així.
CITA TERESA FERRÉS
Recordem que el projecte planteja una àrea protegida amb una extensió de 3.188 hectàrees i que va des de la punta de la Musclera, al terme municipal de Palafrugell, fins a la platja de la Bella Dona, a Calonge. La franja més propera a la costa queda exclosa de la reserva. Es delimiten dos sectors d'especial protecció. Són els de les illes Formigues i els Ullastres. En aquesta zona estaran permeses les immersions recreatives, les activitats científiques, la lliure navegació i la pràctica d'apnea i esnòrqueling. La resta d'activitats estaran prohibides. Queda prohibit el fondeig en tot l'àmbit de la reserva marina. Pel que fa a les immersions, es fixen 30 àrees per fer submarinisme dins de la reserva, amb una quota màxima de 75 immersions per boia i dia.
Èrik Solés
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...