14/10/2010 Medi Ambient
Santi Vila, acompanyat del candidat de CiU a l'alcaldia de Palamós, Kelo Martí.
El cap de llista de Convergència i Unió per Girona en les eleccions al Parlament, Santi Vila, s'ha mostrat avui partidari de la reserva marina Illes Formigues-Costa Brava. Això sí, ha dit que la reserva ha de tenir vocació reguladora però no prohibicionista. Santi Vila ha visitat avui Palamós per presentar les propostes del seu grup en matèria pesquera.L'anàlisi del candidat convergent s'ha centrat exclusivament en el tema de la reserva d'interès pesquer. Ha assegurat que són conscients del gran deteriorament dels ecosistemes marins però que, no obstant, la seva protecció s'ha de fer compatible amb els interessos econòmics i turístics de la zona. Convergència i Unió aposta perquè el ministeri de Medi Ambient desencalli el projecte i perquè la Generalitat lideri la constitució d'un consorci format per les diferents administracions implicades, incloses les municipals. Segons Santi Vila, el bon funcionament de la futura reserva ha de passar per disposar de recursos econòmics.
CITA SANTI VILA
Sobre la prohibició de determinades activitats en l'àmbit de la reserva de les Formigues, com és el cas de la pesca submarina, Santi Vila ha dit que el consorci hauria de ser qui regulés en el futur què es pot fer i què no. El candidat de CiU al Parlament creu que el deteriorament dels fons marins no es pot atribuir només a les pràctiques lúdiques i esportives sinó que, al seu criteri, l'activitat pesquera intensiva també hi té a veure. En el marc de la visita a Palamós, Santi Vila s'ha reunit avui amb responsables de la Confraria de Pescadors i de la Cambra de Comerç.
Santi Vila
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...