29/09/2010 Societat
Una botiga de Palamós tancada, aquest matí.
Ara veurem quin impacte ha tingut la vaga en diferents sectors d'activitat econòmica de Palamós. Ens fixarem en la principal indústria del municipi, Hutchinson Palamós, i en els sectors pesquer i comercial.Tot i la convocatòria de vaga, els pescadors de la flota d’arrossegament de Palamós han sortit a feinejar aquest matí perquè els mercats d’abastament ja estaran oberts aquesta pròxima nit. L'única diferència respecte a d'altres dies és que avui han avançat una mica la seva sortida. Sí que s’han quedat a port, aquesta passada nit, les barques d’encerclament perquè havien de vendre el seu producte aquest matí. L'afectació de la vaga en el transport i a Mercabarna els ho hagués dificultat.
Per la seva banda, el comerç de Palamós ha obert les seves portes aquest matí amb una normalitat gairebé total, incloent el mercat municipal cobert. Han estat molt pocs els establiments que han decidit tancar portes. Escoltem Carles Arnall, el president de Fecotur, l'associació que aplega els comerciants de Palamós.
CITA CARLES ARNALL
Mentrestant, el comitè d'empresa de la fàbrica Hutchinson Palamós ha dit avui que el 90 per cent dels treballadors de la factoria ha fet vaga. L'aturada va començar coincidint amb l'inici del torn de nit, ahir a les deu. En tot moment hi ha hagut a la porta de la fàbrica un piquet informatiu. No s'han produÏt incidents remarcables i qui ha volgut entrar a treballar ho ha pogut fer.
Carles Arnall
Totes les notícies:
16/06/2026 - Medi Ambient Campanya forestal amb boscos més humits, però condicionada per la calor i el vent
Les pluges de l'hivern i la primavera passats han consolidat un canvi de tendència en relació a...
16/06/2026 - Política Ple ordinari del mes de juny a l'Ajuntament de Palamós, aquesta tarda
L'Ajuntament de Palamós farà avui dimarts, a partir de les 6 de la tarda, la sessió ordinària...
16/06/2026 - Política El PSC proclama Yolanda Aguilar candidata a l'alcaldia de Palamós
Yolanda Aguilar serà la candidata a l'alcaldia de Palamós pel Partit dels Socialistes de...
16/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament licita la compra d'un local per a usos públics
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic la compra d'un local per destinar-lo a...
16/06/2026 - Cultura L'espai Monalisi mostra les pintures de Marleen van Duyse
Fins al dia 28 de juny, l'espai d'art Monalisi, al carrer Sant Antoni 2 de Palamós, mostra...