29/09/2010 Medi Ambient
Un grup de pescadors de Palamós participa durant tota aquesta setmana en una experiència científica que promou l’Institut de Ciències del Mar. Es tracta de guardar tots els plàstics que recullin aquests dies quan surtin a pescar. A partir de l’anàlisi d’aquestes deixalles, l’estudi vol treure conclusions sobre l’estat dels fons marins. Tot plegat forma part d'un pla pilot que impulsa l'Institut de Ciències del Mar i en el qual col·laboren el Museu de la Pesca de Palamós, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament, la Confraria de Pescadors i les escoles de la comarca. Durant tota la setmana, un total de cinc barques de pesca amb base a Palamós aniran guardant tots els plàstics que recullin en les seves xarxes. Després, aquests materials seran estudiats per un equip científic. La responsable del projecte, Montserrat De Mestre, ha explicat avui a Ràdio Palamós quin tipus d'informació volen obtenir.
CITA MONTSERRAT DE MESTRE 1
Per tal de validar totalment el mostreig, es faran tres tongades més d'anàlisis coincidint amb cada estació de l'any. Montserrat de Mestre, de l'Institut de Ciències del Mar, ha raonat perquè s'ha triat Palamós per fer aquesta prova pilot.
CITA MONTSERRAT DE MESTRE 2
L'experiència compta amb la participació de les escoles de la comarca. Aquest divendres, alumnes de batxillerat de l'escola Vedruna de Palamós i de l'institut Puig Cargol de Sant Antoni, ajudaran a analitzar els materials trobats pels pescadors. Per a diumenge vinent, d'altra banda, s'ha programat també una jornada voluntària de neteja del litoral palamosí.
Montserrat de Mestre 1
Montserrat de Mestre 2
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...