22/10/2009 Medi Ambient
El Ministeri de Medi Ambient ja ha posat data a la presentació a Palamós de l’ordre de creació de la reserva marina de les illes Formigues. La reunió, a la qual estan convocats tots els sectors afectats per la creació d’aquest espai protegit, es farà dijous de la setmana que ve, a la Casa del Mar. Aquest és un dels darrers passos que queden per fer abans de l’entrada en vigor de la reserva, probablement en els primers mesos de l’any 2010.De fet, després de la publicació de l'ordre ministerial, el document es posarà a exposició pública. En aquest tràmit i també durant els primes anys de funcionament de la reserva, encara es podran perfilar molts aspectes del seu funcionament. Ho va explicar, durant l'últim acte que el ministeri va fer a Palamós, el mes passat, el sots-director general de conservació dels recursos litorals i acuicultura, José Manuel Sánchez Mora.
CITA JOSÉ MANUEL SÁNCHEZ MORA
A la reunió que es farà dijous vinent a la Casa del Mar, el ministeri ha convocat totes les institucions, entitats i sectors afectats per la creació de la reserva d'interès pesquer. Recordem que els trets més destacats del projecte de reserva ja van ser comunicats ara fa un mes i escaig. Segons això, l'extensió definitiva de la reserva serà de 3580 hectàrees. Això afecta una línia de costa que va des de Tamariu fins a la cala de la Bella Dona, a Calonge. No hi haurà cap zona de protecció integral. Sí que hi ha dos espais d'activitats restringides, al voltant de les illes Formigues i del sector cap de Sant Sebastià-Ullastres. En aquestes dues àrees només es podrà navegar a baixa velocitat i fer immersió amb finalitats lúdiques. La pesca submarina és l'única activitat prohibida a tota la reserva i s'ha d'acabar de perfilar el tema dels punts de fondeig d'embarcacions. Per cert, sembla que definitivament el nom de la reserva serà 'Illes Formigues-Costa Brava'. Si més no, aquest és el terme que utilitza el Ministeri en el seu escrit de convocatòria de la reunió de la setmana que ve.
José Manuel Sánchez Mora
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...