22/10/2009 Medi Ambient
El Ministeri de Medi Ambient ja ha posat data a la presentació a Palamós de l’ordre de creació de la reserva marina de les illes Formigues. La reunió, a la qual estan convocats tots els sectors afectats per la creació d’aquest espai protegit, es farà dijous de la setmana que ve, a la Casa del Mar. Aquest és un dels darrers passos que queden per fer abans de l’entrada en vigor de la reserva, probablement en els primers mesos de l’any 2010.De fet, després de la publicació de l'ordre ministerial, el document es posarà a exposició pública. En aquest tràmit i també durant els primes anys de funcionament de la reserva, encara es podran perfilar molts aspectes del seu funcionament. Ho va explicar, durant l'últim acte que el ministeri va fer a Palamós, el mes passat, el sots-director general de conservació dels recursos litorals i acuicultura, José Manuel Sánchez Mora.
CITA JOSÉ MANUEL SÁNCHEZ MORA
A la reunió que es farà dijous vinent a la Casa del Mar, el ministeri ha convocat totes les institucions, entitats i sectors afectats per la creació de la reserva d'interès pesquer. Recordem que els trets més destacats del projecte de reserva ja van ser comunicats ara fa un mes i escaig. Segons això, l'extensió definitiva de la reserva serà de 3580 hectàrees. Això afecta una línia de costa que va des de Tamariu fins a la cala de la Bella Dona, a Calonge. No hi haurà cap zona de protecció integral. Sí que hi ha dos espais d'activitats restringides, al voltant de les illes Formigues i del sector cap de Sant Sebastià-Ullastres. En aquestes dues àrees només es podrà navegar a baixa velocitat i fer immersió amb finalitats lúdiques. La pesca submarina és l'única activitat prohibida a tota la reserva i s'ha d'acabar de perfilar el tema dels punts de fondeig d'embarcacions. Per cert, sembla que definitivament el nom de la reserva serà 'Illes Formigues-Costa Brava'. Si més no, aquest és el terme que utilitza el Ministeri en el seu escrit de convocatòria de la reunió de la setmana que ve.
José Manuel Sánchez Mora
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...