28/08/2009 Cultura
Estem a punt d'iniciar el darrer cap de setmana del mes d'agost. Aquestes són les propostes lúdiques i culturals que podeu trobar aquest divendres, arreu de la nostra comarca.CONCERTS
Avui s'acaba l'edició d'enguany del Festival de Música de Calonge. La cloenda la posa un concert de jazz a càrrec de Lluís Vidal Trio, amb Chris Kase a la trompeta, i Perico Sambeat al saxo. Al pati d'armes del Castell de Calonge, a dos quarts d'onze de la nit.
No canviem de gènere perquè avui hi ha una nova entrega del cicle Nits de Jazz, a Platja d'Aro. A partir de les onze de la nit, a la platja del Cavall Bernat, actuació de la formació Big Acoustic Band.
I anem ara cap a Palafrugell. A l'aparcament de l'estadi, concert de rock amb el grup La Mata. Comença a les deu de la nit.
BALLS
Els ritmes caribenys es faran avui els amos de la nit de Begur. Des de les nou de la nit i fins a les onze, taller de salsa cubana a la plaça de la Vila.
FESTA MAJOR
Torroella de Montgrí segueix celebrant la Festa Major de Sant Genís. A les set en punt, comença l'espectacle infantil de la companyia Catacrac. Al pati de Can Quintana, presenta l'obra 'Peter Pan'.
Ja a la nit, a les deu, Toni Albà i Fermí Fernández protagonitzen l'espectacle teatral 'Brots'. Es podrà veure a la plaça de la Vila.
I, tancant la jornada, concert de barraques amb l'actuació dels grups D'Callaos i Jaleo. A la mitjanit, a l'aparcament del riu Ter.
SARDANES
Doble programa de sardanes, per als amants del gènere. A Palafrugell, quinzena edició de la Nit de la Sardana, amb les cobles Cadaqués i La Bisbal Jove. Lloc i hora: la plaça Nova, a dos quarts de deu.
I a un quart d'onze, el passeig del Mar de Sant Feliu de Guíxols és l'escenari d'una audició a càrrec de la cobla Baix Empordà.
VARIS
Pensant en els petits de casa, us recomanem la sessió de contes que es fa a les sis de la tarda, a la biblioteca municipal de Palafrugell. Joan de Boher explica 'Contes de la mar salada'.
I també a Palafrugell, però canviant de registre, el teatre municipal acull avui una representació en el marc del Fitag, el Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona. La companyia Artez posa en escena l'obra 'El gresol'. Hora d'inici, a les deu en punt.
VISITES GUIADES
Tancarem l'agenda amb el capítol de visites guiades. A La Bisbal d'Empordà us ofereixen avui una doble visita al Castell-palau. Dos torns, a les sis de la tarda i a les nou de la nit.
A Sant Feliu de Guíxols, visita guiada 'El bateig de la Costa Brava', amb sortida des de l'oficina de turisme del passeig del Mar. A les sis de la tarda.
I, aquesta nit, les tradicionals nits d'astronomia prenen protagonisme al nucli de l'Estartit. Una aproximació a l'observació d'estels, en el marc d'una nit d'estiu a la Costa Brava. Us poden informar d'aquesta activitat, a l'oficina de turisme de l'Estartit.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...