13/08/2009 Medi Ambient
Cinc confraries de pescadors de la demarcació de Girona, entre les quals hi ha la de Palamós, han demanat al Govern de l’Estat que estableixi una veda anual per a la pesca de la gamba. La veda duraria dos mesos i els diferents ports l’anirien fent alternativament. La finalitat seria preservar un recurs que, ara mateix, és la principal font d’ingressos dels pescadors.Els representants de les confraries del Port de la Selva, Llançà, Roses, Palamós i Blanes són les que han consensuat aquest front comú en favor de la veda de la gamba. L'objectiu és que la mesura es pugui aplicar, de moment, els anys 2010 i 2011. Ho ha explicat el patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges.
CITA FRANCESC BENAIGES 1
Benaiges diu que només amb la veda no n'hi hauria prou i que, a més, caldria la implicació de les administracions públiques per tirar endavant un pla de gestió de la gamba.
CITA FRANCESC BENAIGES 2
En el primer semestre d'aquest any, les barques de Palamós han pescat unes 90 tones de gamba. Això ha suposat una facturació al voltant d'1'9 milions d'euros. Un 40 per cent, aproximadament, del negoci del peix a Palamós arriba directament a través de la gamba.
Francesc Benaiges 1
Francesc Benaiges 2
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...