12/08/2009 Cultura
Passem l'equador de la setmana i caldrà veure que ens depara avui l'agenda d'actes lúdics i culturals.CONCERTS
El Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols centra la nostra atenció en l'inici al repàs de l'agenda. A partir de dos quarts d'onze de la nit, a l'Espai del Port, el cor i l'orquestra de Sant Petersburg interpreten 'Ivan el Terrible'. L'obra del compositor rus Sergei Prokofiev anirà acompanyada de la projecció d'extractes de la pel·lícula del mateix nom.
Més música. A Torroella de Montgrí, al pati del Museu de la Mediterrània, recital de la cantant algeriana, resident a Barcelona, Neila Benbey. El concert és gratuït i forma part de la programació 'Diversons. Música per a la integració', que promou la Fundació La Caixa. Comença a les deu de la nit.
A la mateixa hora, l'església de Sant Pere, a Calella de Palafrugell, acull una nova proposta dins del Cicle de Concerts d'Estiu. Avui es tracta de 'L'hermosura del món'. Música antiga amb el flautista Joan Izquierdo, Alfred Fernández a la cítola, i la veu de Patricia McGill com a narradora.
Amb un caire més popular, aquesta nit hi ha una actuació de la Coral Harmonia Antoniense, al passeig de Sant Antoni. També a partir de les deu.
BALLS
Apreta la calor i, especialment a la nit, ve de gust gaudir d'activitats a la fresca. Anar a ballar, per exemple. Avui hi ha oportunitats a dojo. A les deu de la nit, a la plaça Forgas de Begur, ball popular amb l'actuació del duet 'Què Tal'.
A les onze de la nit, i dins la Festa Major de Platja d'Aro, ball amb l'orquestra Metropol a la plaça del Mil·lenari.
I també hi ha Festa Major a la Platja de Pals. A dos quarts de dotze, a l'aparcament de les dunes, el conjunt Tràfic us convida a seguir el seu ritme.
Però si el que us agrada és el country, la plaça de Catalunya, a Sant Antoni de Calonge, és avui l'escenari d'una bona estona de música i ball. Entre les vuit del vespre i les deu de la nit.
HAVANERES I SARDANES.
Canviant de registre, avui és nit d'havaneres a Begur. Concretament, a la platja de Sa Riera, cantada amb el grup Port-Bo. S'inicia a les deu de la nit.
I mentrestant, a Palamós el protagonisme és per a la sardana. Com tots els dimecres, a partir de les deu, audició al passeig del Mar. Avui amb la cobla Flama de Farners.
VARIS
Pensant en la mainada, avui us proposem un espectacle infantil al carrer. Es fa al passeig del Mar de Palamós, a les set de la tarda. Es tracta de l'espectacle 'Tornavic', a càrrec de la companyia Circ Hula.
Més coses. A les sis de la tarda, jocs populars a la plaça de la Llibertat de Sant Antoni.
En aquest mateix punt, a un quart de nou, tothom a ballar batuka!.
I ja a la nit, al Teatre Municipal de Palafrugell es projecta el documental 'Home'. Un excepcional recull d'imatges aèries del nostre planeta, amb una detallada explicació de l'evolució que han tingut les formes de vida al llarg del temps. La projecció comença a un quart d'onze de la nit i l'entrada és gratuïta.
VISITES GUIADES
L'oferta de visites guiades passa avui per Torroella de Montgrí. A les sis de la tarda, 'Un passeig per Torroella. Mil anys d'història i de llegenda'. La fan tots els dimecres i el punt de trobada és el Museu de la Mediterrània.
A la mateixa hora, 'Ruta del massís de l'Ardenya i el litoral', a Sant Feliu de Guíxols. Sortida des de l'Oficina de Turisme del passeig del Mar.
I, com cada setmana, avui teniu la possibilitat de veure d'aprop el poblat iber de Castell. A partir de les sis hi fan un itinerari guiat que us descobreix els secrets d'aquest assentament del segle sisè abans de Crist i, alhora, un dels paissatges més bonics de la Costa Brava. L'activitat dura una hora i mitja i el preu és de tres euros, la meitat per als menors.
Totes les notícies:
28/07/2026 - Obres i Urbanisme 6 empreses opten a fer les obres de la segona fase del passeig del Mar
Un total de 6 empreses constructores s'han presentat al concurs públic de l'Ajuntament de Palamós...
28/07/2026 - Societat Molta ocupació de llits d'atenció intermèdia i a la dependència
Els llits del centre Palamós Gent Gran destinats a l'atenció intermèdia i a la dependència...
28/07/2026 - Serveis L'Ajuntament vol recuperar la megafonia de la platja Gran per a l'estiu que ve
L'Ajuntament de Palamós ha suprimit el servei de megafonia de la platja Gran, que des de fa uns...
28/07/2026 - Cultura El palamosí Pere Perpinyà publica 'La transformació de Gaudí'
El palamosí Pere Perpinyà ha publicat la novel·la 'La transformació de Gaudí'. Una trama...
28/07/2026 - Societat Vescomtat de Cabanyes lliura 20.000 euros a l'ADF Gavarres Marítima
Els veïns de la urbanització Vescomtat de Cabanyes, al municipi de Calonge i Sant Antoni, han...