06/07/2009 Medi Ambient
Demà es fa a Palamós una reunió de seguiment sobre el procés de creació de la reserva d’interès pesquer de les illes Formigues. La reunió està convocada pel ministeri de medi ambient. Hi han d’assistir, entre d’altres, els ajuntaments afectats, les confraries de pescadors, representants de la Generalitat i diverses associacions i entitats.Concretament, els ajuntaments convidats són els de Palamós, Mont-ras, Calonge, Palafrugell, Castell-Platja d'Aro i Sant Feliu de Guíxols, a més del Consell Comarcal del Baix Empordà. Entre les entitats hi ha la Cambra de Comerç de Palamós, la Càtedra d'Estudis Marítims de la Universitat de Girona i diverses federacions esportives i entitats turístiques. També hi haurà membres del Fòrum Social del Litoral Gironí, el col·lectiu potser més crític amb tot aquest projecte. La trobada es farà, a partir de les onze del matí, a la sala d'actes de la Casa del Mar.
El ministeri de medi ambient, que està tramitant la creació de la reserva, apuntarà ja quines són les seves intencions sobre la futura extensió de la reserva d'interès pesquer i també sobre el pla d'usos. Aquesta informació fa temps que la demanen diferents sectors i formacions. Per exemple, el grup municipal de Convergència i Unió. La seva portaveu, Isabel Ruiz, ho recorda.
CITA ISABEL RUIZ
La reserva d'interès pesquer de les illes Formigues és una petició de la Confraria de Pescadors de Palamós, que vol fomentar-hi la pesca artesanal. Hi ha entitats i col·lectius, però, que temen que un pla d'usos massa restrictiu pugui acabar perjudicant l'activitat turística.
Isabel Ruiz
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...