12/06/2009 Societat
Antics socis i simpatitzants de l’Associació Salvem Castell es reuneixen aquest vespre per celebrar l’aniversari del referèndum que va fer possible la protecció del pla i el paratge de Castell. Tal dia com avui, fa quinze anys, el poble de Palamós es va pronunciar majoritàriament per no urbanitzar aquest racó verge del litoral del municipi. La festa es fa, a partir de les nou de la nit, al bar ‘Boig per tu’, i hi assistiran unes 50 persones, que en el seu moment van estar vinculades, d'una manera o una altra, amb aquest moviment. Una d'elles és Rafel Bonillo, que explica algunes de les activitats que es faran en el sopar d'aquest vespre.
CITA RAFEL BONILLO
L'entitat Salvem Castell va començar a treballar l'any 1992 i es va dissoldre el 2004, un cop va considerar que ja havia cobert els seus objectius.
D'altra banda, ja podeu trobar al lloc web de Ràdio Palamós -www.radiopalamos.com- el vídeo promocional que Salvem Castell va fer amb motiu de la campanya del referèndum. També trobareu un enllaç amb la fonoteca 'Fonohistòria', on podreu escoltar la gravació íntegra del Ple municipal de gener de 1993, en que es va decidir la convocatòria de la consulta popular.
Rafel Bonillo
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...