05/06/2009 Cultura
Repassem ara els diferents actes lúdics i culturals que seran protagonistes, des d'avui i durant tot el cap de setmana, a Palamós i rodalia.Avui es fa al Museu de la Pesca de Palamós la segona sessió de l’activitat ‘Imatges que fan parlar’. Es tracta d’una projecció d’imatges del fons fotogràfic del Museu, amb l’objectiu d’evocar moments de la història del municipi. La sessió d’avui porta per títol ‘Aquell Palamós’ i comença a les set de la tarda. Les dues restants es faran el 25 de setembre, dedicada als 'Racons de la Costa Brava', i el 23 d'octubre amb 'Embarcacions en blanc i negre'.
El parc firal de Sant Antoni obre avui la segona edició de la seva Fira d’Antiquaris i Brocanters, que s’allargarà durant tot el cap de setmana. Una cinquantena de professionals d’aquests sectors presentaran una extensa mostra de les millors peces de les seves col•leccions. L'horari d'obertura del recinte és de deu del matí a nou de la nit.
També avui divendres, es presenta a l'Ajuntament de Calonge un nou itinerari de la col·lecció 'Descobreix Calonge i Sant Antoni'. Porta per títol 'La Creu, la muntanya de Can Mont, Castellbarri i Ruàs: els miradors de la nostra història'.
Demà dissabte, destaquem la visita guiada 'Palamós, vila medieval'. Es tracta d'una passejada pel barri vell per conèixer indrets, històries i personatges que han ajudat a configurar la història de la nostra vila. La visita es fa de dos quarts de sis a les set de la tarda. El punt de trobada és el Museu de la Pesca i el preu és de tres euros.
Anem cap al teatre La Gorga que demà, a les sis de la tarda, acull la festa de cloenda de la dinovena Mostra de Teatre Infantil i Juvenil. Hi haurà obsequis per a tots els grups que han participat en les tretze representacions teatrals que han configurat el cicle.
Diumenge tenim el clàssic Farcell de Jocs Tradicionals al passeig del Mar. L'activitat inclou, en aquesta ocasió, la primera trobada de io-iós a Palamós. Organitza el grup Fefe i Companyia i la Asociación Española de Aficionados al Yoyó.
També diumenge és el dia que el Museu de la Pesca organitza la ruta marítima 'Passejada per la costa de Castell', a bord del vaixell de vela llatina 'Rafael'. El veler salpa a dos quarts d'onze i la ruta s'allarga fins a la una de la tarda. El preu és de 22 euros per als adults i d'11 per als menors d'edat.
I acabem amb un concert. Diumenge, a les vuit del vespre, a La Gorga, el clarinetista Joan Fuster i la pianista Eulàlia Solé ofereixen el concert 'El batec del clarinet romàntic'. Organitza Joventuts Musicals de Palamós. Els socis tenen l'entrada gratuïta i la resta de públic ha de pagar deu euros.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...