02/06/2009 Cultura
El vaixell Rafael.
El Museu de la Pesca de Palamós ofereix dues rutes guiades que expliquen la història, el patrimoni i el paisatge del municipi. Les dues propostes s’han vinculat al Menú de la Gamba. Es tracta de la visita ‘Palamós medieval’ i d’una ruta marítima amb el vaixell Rafael, que porta fins a la platja de Castell.L'itinerari guiat pel nucli antic desvetlla alguns dels punts més interessants de la seva història. Per exemple, l'església de Santa Maria, el carrer Major, la capella del Carme, la plaça Murada o la de la Vila. També és una bona oportunitat de conèixer la història de la batalla naval de les illes Formigues o de les fàbriques de suro. La visita 'Palamós, vila medieval' es fa tots els dissabtes de juny, juliol i agost, de dos quarts de sis a les set de la tarda. El preu és de tres euros.
L'altra proposta que fa el Museu de la Pesca de Palamós va lligada al vaixell de vela llatina Rafael. Segons el director del Museu, Miquel Martí, un referent en qualsevol activitat divulgativa que es vulgui fer a la nostra costa.
CITA MIQUEL MARTÍ
En aquesta ruta vinculada al Menú de la Gamba, el Rafael navega fins a la platja de Castell, on s'explicarà la pesca de la gamba, els seus caladors i les característiques de l'espècie. La sortida té un preu de 22 euros, la meitat per als menors de deu anys. La ruta mrítima es fa tots els diumenges, de dos quarts d'onze del matí a una de la tarda, fins al 15 de juliol.
Miquel Martí
Totes les notícies:
11/06/2026 - Societat La natalitat baixa fa perdre una línia educativa d'I3 a l'escola La Vila
Aviat farà 3 mesos que es va tancar la preinscripció escolar pel curs 2026-2027 a educació...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme JuntsxCat reclama llum a la platja Gran però el govern diu que Costes no ho vol
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, es queixa de la supressió dels...
11/06/2026 - Medi Ambient Prevenció d'incendis forestals a la Fosca i Castell
L'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres-Marítima i l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi haurà d'esperar al setembre
La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava no es podrà fer...
11/06/2026 - Política El president del Parlament, Josep Rull, visitarà demà Palamós
El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, farà demà divendres una visita institucional...