27/05/2009 Societat
Treballadors de Hutchinson Palamós fent un canvi de torn.
Un total de 64 treballadors de Hutchinson Palamós han demanat acollir-se voluntàriament al pla d’acomiadaments que promou l’empresa. D’aquests, la direcció n’ha acceptat només 40. Els primers acomiadats començaran a sortir de l'empresa el pròxim dilluns.El període per a acollir-se voluntàriament a l'ERO es va iniciar la setmana passada, una vegada aprovat el preacord al qual havien arribat l'empresa i els sindicats. Durant els cinc dies en que es van poder presentar les propostes, 64 treballadors i treballadores de la fàbrica de La Pietat van demanar ser inclosos a l'Expedient de Regulació d'Ocupació. Finalment, la direcció ha acceptat només 40 d'aquestes sol·licituds. Segons fonts sindicals, la decisió s'ha pres no per qüestions econòmiques sinó bàsicament organitzatives. La resta de personal que serà acomiadat el triarà la mateixa direcció.
Cal recordar que l'ERO de Hutchinson Palamós preveu que 180 treballadors vagin al carrer. 163 aquest any, mentre els 17 restants formen part d'una regulació temporal, amb data límit 30 de juny de 2010, per si cal mà d'obra complementària.
Dels 163 treballadors que deixaran l'empresa aquest any, el gruix, 109, ho faran durant el mes de juny. Els primers ho començaran a fer ja aquest pròxim dilluns. Tots ells sortiran amb indemnitzacions de 45 dies de salari per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats i 110 mil euros. Els retribuiran també un complement de 3 mil euros per fer front a les despeses fiscals de la indemnització. Els qui tinguin almenys 56 anys es podran acollir a una prejubilació amb el 85 per cent del seu salari.
Totes les notícies:
26/04/2026 - Esports El Palamós CF guanya a casa davant el Juventus-Lloret (4-1)
El Palamós ha sumat els tres punts disputats al Municipal Palamós - Costa Brava davant el FC...
24/04/2026 - Medi Ambient Palamós suspèn en qualitat de l'aire dels entorns escolars
Una campanya de l'entitat Ecologistes en Acció per mesurar els nivells de diòxid de nitrogen en...
24/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament millorarà més de 12.000 m2 de calçades i voreres
El Ple de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat aquesta setmana incrementar fins als 800.000 euros la...
24/04/2026 - Política Govern i oposició topen per les ajudes a Progat
Els grups polítics de l'Ajuntament de Palamós van debatre a fons aquest dimarts passat en el Ple...
24/04/2026 - Serveis El creuer Seabourn Venture farà escala a Palamós aquest diumenge
Nova escala de creuer al port de Palamós, prevista per a aquest diumenge vinent. Anirà a càrrec...