Preacord en l'ERO de Hutchinson Palamós.

13/05/2009 Societat


La factoria de Hutchinson Palamós.

La factoria de Hutchinson Palamós.

Com ja es preveia, sindicats i direcció de Hutchinson Palamós van arribar ahir a un preacord sobre l’Expedient de Regulació d’Ocupació que afecta l’empresa. S’acomiadaran 180 treballadors i les indemnitzacions que es cobraran seran de 45 dies per any treballat, amb un màxim de 110 mil euros per treballador. El preacord haurà de ser ratificat ara pels treballadors, en una assemblea que es farà dissabte.Les dues parts van acabar de perfilar ahir els darrers temes que tenien pendents. En resum, Hutchinson Palamós farà fora 180 treballadors. De fet, seran 163 perquè hi ha un grup de 17 operaris que quedaran en situació de regulació temporal fins al 30 de juny de 2010. D'aquesta manera, l'empresa s'assegura tenir mà d'obra disponible en cas que hi hagi un repunt de la producció. Dels 163 treballadors que s'acomiadarà aquest any, la major part, 103, deixaran l'empresa durant el pròxim mes de juny. Els 60 restants, a final d'aquest any. Les indemnitzacions que s'han pactat per als acomiadats són de 45 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats i 110 mil euros per treballador. La direcció, d'altra banda, ha acceptat fixar l'edat de jubilació anticipada en els 56 anys, amb el 85 per cent del salari. Ester Gafas, presidenta del Comitè d'Empresa de Hutchinson Palamós, ha valorat així l'acord aconseguit i ha destacat especialment la pressió que han fet els treballadors.
CITA ESTER GAFAS 1
Gafas ha valorat també la postura que ha tingut la direcció de Hutchinson durant la negociació de l'Expedient de Regulació d'Ocupació.
CITA ESTER GAFAS 2
El preacord al qual es va arribar ahir l'hauran de ratificar els treballadors de Hutchinson Palamós en una assemblea que es farà dissabte vinent, a les deu del matí, al cinema Arinco de Palamós.


Ester Gafas 1


Ester Gafas 2



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...