05/05/2009 Societat
Imatge d'arxiu d'una concentració de treballadors de Hutchinson Palamós.
Els treballadors de Hutchinson Palamós han reprès avui les mobilitzacions de protesta, després de rebutjar l’oferta que els ha fet la direcció sobre els acomiadaments previstos. Hutchinson ofereix unes indemnitzacions als acomiadats, de 35 dies per any treballat, que el comitè d’empresa qualifica d’insultants.Ho ha explicat Albert Tabernero, membre de la secció sindical de Comissions Obreres.
CITA ALBERT TABERNERO 1
Després que l'empresa mantingués la seva postura en la reunió que hi va haver ahir, els sindicats han convocat concentracions a la porta de la fàbrica de La Pietat. Comencen a primera hora de matí, amb el canvi de torn, i es mantenen durant tot el dia. S'han fet avui i demà es repetiran. Dijous hi ha una nova trobada entre les dues parts. El Comitè d'Empresa deixa clar que si la direcció vol acord haurà de fer un canvi sensible de la seva proposta sobre les condicions dels acomiadaments.
CITA ALBERT TABERNERO 2
Si la negociació no es desbloqueja, els sindicats representats a Hutchinson Palamós ja han demanat al Departament de Treball de la Generalitat la convocatòria de dues jornades de vaga per a dimarts i dimecres de la setmana vinent.
La direcció de Hutchinson Palamós ha acceptat rebaixar fins a 181 el nombre d'acomiadaments previstos, que inicialment era de 209. Dins d'aquests 181 hi hauria un grup de 27 treballadors que no marxarien sinó que quedarien subjectes a una regulació temporal d'ocupació fins a 30 de juny de 2010. Amb això, l'empresa s'asseguraria un romanent de mà d'obra pel cas que hi hagués algun repunt en la producció.
Totes les notícies:
28/10/2026 - Política Raimon Trujillo demana més dedicació al regidor de Serveis Econòmics, Eduard Riera
El portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya, Raimon Trujillo, s'ha mostrat crític amb el...
28/10/2026 - Societat La consellera Menor participarà en una visita escolar a la Confraria de Pescadors de Palamós per visibilitzar referents femenins
La consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor Cantador, participarà demà dijous en una visita...
28/10/2026 - Medi Ambient El projecte transfronterer MarViu avança en la preparació dels equips per a la repoblació d'espècies marines al Baix Empordà
El projecte transfronterer MarViu - Repoblem el Mar ha fet un pas decisiu en el seu calendari...
28/10/2026 - Societat La palamosina Pilar Noguerol Mateo celebra els seus 100 anys
La palamosina Pilar Noguerol Mateo celebra els seus 100 anys. L’acte de celebració del centenari...
28/10/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni organitza les primeres jornades sobre l'impacte del canvi climàtic als municipis de costa
Calonge i Sant Antoni organitza les primeres jornades sobre l'impacte del canvi climàtic als...