28/04/2009 Societat
El grup d'havaneres que rep els creueristes, actuant aquest matí en un bar del barri vell.
Els passatgers de creuers turístics que desembarquen a Palamós es mostren majoritàriament satisfets amb el tracte que reben i amb els serveis que tenen a la seva disposició. Així ho diu una enquesta, coordinada des del grup Costa Brava Centre, i que es va realitzar l'any passat. Concretament es van fer 311 enquestes a passatgers de set creuers diferents, que van fer escala a Palamós entre els mesos d'agost i octubre de 2008. Entre els objectius del mostreig hi havia conèixer el nivell de satisfacció amb les instal·lacions portuàries i, especialment, amb l'estació marítima del moll comercial. També es volia recollir l'opinió dels creueristes sobre els serveis rebuts, tant a Palamós com a la resta de localitats gironines que visita el passatge. Martí Sabrià, gerent del Grup Costa Brava Centre, ha valorat així el resultat de l'enquesta.
CITA MARTÍ SABRIÀ
Paral·lelament, en els últims mesos s'ha treballat amb força des de diferents sectors per tal que Palamós doni una oferta d'activitats als creuristes, de manera que les escales tinguin una bona repercussió al municipi pel que fa a ingressos econòmics. Teresa Ferrés, alcaldessa de Palamós.
CITA TERESA FERRÉS
Des de la Cambra de Comerç de Palamós, el seu president, Xavier Ribera, creu que un dels grans actius que comparteixen el port i la vila és la seva proximitat.
CITA XAVIER RIBERA
Els comerços de Palamós s'han compromés a adaptar els seus horaris d'obertura a la presència de vaixells turístics al port. Això ja s'ha començat a notar avui, fins i tot amb l'obertura d'algun dels coneguts bars de tapes del barri vell, que habitualment només donen servei en horari de vespre i nit. Per al president de l'Associació per al Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, Carles Arnall, el sector ha d'aprofitar el potencial que suposen els vaixells.
CITA CARLES ARNALL
Gairebé el 32 per cent dels passatgers que arriben a Palamós en creuer, decideixen quedar-se al municipi. Pel que fa a la resta, Girona, els pobles medievals -com Pals o Peratallada- i el Museu Dalí de Figueres són, per aquest ordre, els destins preferits.
Martí Sabrià
Teresa Ferrés
Xavier Ribera
Carles Arnall
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...