28/04/2009 Societat
El capità del Seabourn Legend rep obsequis de les autoritats locals.
Avui ha començat la temporada de creuers 2009 al port de Palamós. Des de primera hora del matí, el vaixell Seabourn Legend està amarrat al moll de ponent, inaugurant així una campanya que s’allargarà fins a la tardor i que té programades 32 escales de vaixells turístics al port palamosí. Es tracta del rècord històric de la instal·lació, pel que fa a aquest tipus d'activitat.Es calcula que aquestes escales portaran fins a Palamós uns 35 mil passatgers, una altra xifra rècord. Les previsions per a aquesta temporada superen de molt les de la campanya de 2008. El motiu és que es recuperen les escales de la companyia Thomson Cruises i que s'incorporen noves navilieres com ara els grups Carnival i Royal Caribbean, representats per les companyies Village Cruises i Tui Cruises. Això permetrà que, per primera vegada, amarrin a Palamós creuers com l'Ocean Village o el Mein Schiff. Tenen capacitat, respectivament, per a 1650 i 1950 passatgers. El president de Ports de la Generalitat, Manel Nadal, ha fet avui aquesta valoració de la temporada de creuers al port de Palamós.
CITA MANEL NADAL 1
Tot plegat consolida Palamós, un any més, com al segon port de creuers de Catalunya, per darrere de Barcelona i per davant de Tarragona. Estudis realitzats a nivell internacional indiquen que el dels creuers marítims és un dels sectors turístics que menor impacte està rebent de la crisi econòmica. Una dada que es confirma amb l'important increment d'aquesta activitat al port de Palamós. Manel Nadal.
CITA MANEL NADAL 2
El vaixell que ha estrenat avui la temporada de creuers al port de Palamós és el Seabourn Legend. Ja fa cinc anys que va venir per primera vegada al nostre municipi. Per aquest motiu, la Generalitat, l'Ajuntament de Palamós i la Cambra de Comerç han lliurat avui diferents obsequis commemoratius al capità del vaixell. El Seabourn Legend ha entrat a port a primera hora del matí i, cap a les sis de la tarda, salparà en direcció a Port Vendres. Porta a bord 206 passatgers, majoritàriament nordamericans i britànics, i 186 tripulants. La temporada 2009 de creuers s'estendrà fins al dia 28 d'octubre, és a dir, exactament durant sis mesos. La pròxima escala es farà el dia 11 de maig i anirà a càrrec de l'Ocean Village, el primer gran vaixell d'aquest any.
Manel Nadal 1
Manel Nadal 2
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...