14/04/2009 Societat
L'antic sociosanitari de l'hospital de Palamós.
Avui han començat les obres de reforma i ampliació de l’hospital de Palamós. Els treballs suposen deixar lliures la primera i segona planta de l’antic centre sociosanitari i traslladar els malalts de la unitat de curta estada a la planta quarta de l’hospital. La inversió que es fa és de 2’8 milions d’euros. Les obres duraran aproximadament un any i mig.Durant aquest temps, s'haurà de fer compatible la feina de les obres amb el funcionament del centre, garantint la seguretat de treballadors i usuaris Ho explica el director assistencial de l'hospital de Palamós, el doctor Xavier Pérez.
CITA XAVIER PÉREZ 1
L'inici de les obres implica també el tancament del pàrquing que hi ha al costat de l'antic geriàtric. En aquesta zona, l'empresa adjudicatària de les obres hi tindrà el magatzem de material. Els pacients que vagin a l'hospital de dia hauran d'accedir-hi ara per l'entrada principal, ja que el passadís que hi ha al costat d'urgències també ha quedat tancat.
A grans trets, els guanys que tindrà l'hospital de Palamós amb l'execució d'aquest projecte es resumeixen així. Es creen més consultoris i se separen els hospitals de dia mèdic i quirúrgic, de manera que les operacions ambulatòries i els tractaments oncològics, per exemple, es faran en llocs separats. Es fa un quiròfan nou, el cinquè que té l'hospital. Una de les millores que més notarà l'usuari serà l'ampliació del servei d'urgències. També s'incrementa el nombre de sales de parts, que passarà de dos a quatre. La construcció d'una nova planta d'hospitalització permetrà disposar de 21 noves habitacions, repartides entre les àrees d'obstetrícia i ginecologia, i pediatria. Tecnològicament parlant, l'hospital de Palamós incorporarà per primera vegada un servei de ressonància magnètica. Això farà que els aproximadament dos mil usuaris de la comarca que cada any s'han de fer aquesta prova a Girona o a Barcelona, la puguin fer a Palamós. També es compra un model més gran de cambra hiperbàrica i es trasllada aquest servei de la planta cinquena, a la segona.
Aquest projecte d'ampliació i reforma de l'hospital de Palamós forma part d'un pla d'inversions que la Generalitat executarà en aquest centre fins l'any 2014, amb un pressupost total de sis milions d'euros.
Xavier Pérez
Totes les notícies:
11/06/2026 - Societat La natalitat baixa fa perdre una línia educativa d'I3 a l'escola La Vila
Aviat farà 3 mesos que es va tancar la preinscripció escolar pel curs 2026-2027 a educació...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme JuntsxCat reclama llum a la platja Gran però el govern diu que Costes no ho vol
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, es queixa de la supressió dels...
11/06/2026 - Medi Ambient Prevenció d'incendis forestals a la Fosca i Castell
L'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres-Marítima i l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi haurà d'esperar al setembre
La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava no es podrà fer...
11/06/2026 - Política El president del Parlament, Josep Rull, visitarà demà Palamós
El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, farà demà divendres una visita institucional...