14/04/2009 Medi Ambient
La proposta de límits de la reserva que fa el ministeri de medi ambient.
El ministeri de medi ambient diu que la zona on s’ha de fer la reserva de les illes Formigues està sotmesa a un immens sobreesforç pesquer. L’administració central assegura que no es prohibiran activitats de manera indiscriminada però ja avança que algunes s’hauran de restringir. Dels estudis realitzats fins ara, la secretaria general del mar conclou que la sobreexplotació pesquera és molt evident en tota l'àrea que s'ha de convertir en reserva marina. Hi ha, segons això, un deteriorament progressiu greu de l'ecosistema, amb una escasedat alarmant d'exemplars marins. Paral·lelament, es detecta una notable presència de deixalles als fons, sobretot plàstics, ampolles i llaunes. Hi ha també una proliferació d'embarcacions d'esbarjo que fan activitat de pesca. Per tant, la zona està sotmesa a un esforç pesquer molt gran, tant pels professionals com pels pescadors recreatius.
De tot plegat, el ministeri de medi ambient n'extreu que la creació de la reserva d'interès pesquer de les illes Formigues està plenament justificada i es referma en l'interès de constituir-la. L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, diu que hi ha un compromís ferm de totes les administracions en aquest sentit.
CITA TERESA FERRÉS 1
L'administració de l'Estat deixa clar en els seus informes que la creació de la reserva de les Formigues comportarà la restricció d'algunes activitats. Sobretot, d'aquelles que es consideren de gran impacte per al medi que es vol preservar. Com a norma general, però, no es pretén prohibir activitats de forma indiscriminada sinó regular-les. Escoltem Teresa Ferrés.
CITA TERESA FERRÉS 2
Es preveu que l’ordre ministerial de creació d’aquesta reserva d’interès pesquer pugui estar enllestida al desembre. Abans, al juliol, ha d'estar feta l'elaboració de la delimitació geogràfica. Al setembre es farà el pla de gestió de la reserva i, a l'octubre, hi haurà un primer esborrany de l'ordre de creació de l'espai protegit, per tal que els sectors afectats hi puguin fer al·legacions.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...