27/03/2009 Societat
Seu de Hutchinson Palamós a La Pietat.
El Comitè d’Empresa de Hutchinson Palamós diu que no accepta l’expedient d’acomiadaments que prepara la companyia i que afectarà 211 treballadors de la fàbrica de La Pietat. Els sindicats esperaran que, dimecres vinent, es presenti l’expedient de manera oficial, però ja anuncien mobilitzacions de protesta.Les dues parts van tenir ahir una reunió en la qual la direcció va anunciar la intenció d'acomiadar 211 dels aproximadament 450 treballadors que té Hutchinson Palamós. Segons això, 157 operaris serien acomiadats a curt termini i, la resta, progressivament fins a final d'aquest any. Hutchinson, que fabrica components per al sector de l'automoció, argumenta els acomiadaments amb la caiguda de les comandes, causada per la davallada de les vendes d'automòbils. La multinacional francesa diu que la factoria de Palamós va facturar l'any passat per valor de 50 milions d'euros i que enguany potser s'arribarà a la meitat. Des del Comitè d'Empresa, ja es temia que arribessin els acomiadaments però potser no en un nombre tan elevat. En qualsevol cas, cal recordar que l'empresa ja aplicava un Expedient de Regulació d'Ocupació temporal des de començament d'aquest any. Sigui com sigui, els sindicats rebutgen els acomiadaments previstos. Albert Tabernero és membre de la secció sindical de Comissions Obreres a Hutchinson Palamós.
CITA ALBERT TABERNERO 1
Tabernero recorda, a més, que molta de la gent que sortirà acomiadada de Hutchinson Palamós és de dificil recol·locació en el mercat laboral.
CITA ALBERT TABERNERO 2
El Comitè d'Empresa celebrarà dilluns una reunió, pendent de la presentació, dimecres, de l'expedient d'acomiadaments. D'aquesta trobada en podria sortir ja un calendari de mobilitzacions de protesta.
Des de l'Ajuntament de Palamós, mentrestant, l'alcaldessa Teresa Ferrés ha lamentat avui la situació a la que es veuen abocats els treballadors de Hutchinson i els ha mostrat la seva solidaritat. Ferrés ha dit que s'ha ofert a les dues parts per al que es necessiti i també ha volgut donar un missatge d'optimisme.
CITA TERESA FERRÉS
L'alcaldessa ha assegurat que l'Ajuntament ha encarregat un estudi dels possibles filons d'ocupació que hi podria haver a Palamós de cares a un futur més o menys immediat.
Albert Tabernero 1
Albert Tabernero 2
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...