26/02/2009 Societat
El seguici fúnebre de The King del Bosc. (Fotografia cedida per Josep Lois).
El Carnaval de Palamós 2009 ja és història. Ahir es va posar el punt i final als seus actes, amb el tradicional enterrament de la sardina. El cadàver del Carnestoltes va recórrer els carrers de Palamós per tal que la gent se’n pogués acomiadar. Un any més, la Colla del Testament es va encarregar de llegir les últimes voluntats del Rei del Carnaval.Com sempre, va ser un pregó divertit, desenfadat i amb aire crític. Els polítics i la gestió de l'Ajuntament no es van escapar dels comentaris irònics dels membres de la colla. Aquesta n'és una mostra.
CITA TESTAMENT 1
La segona part del testament feia referència més directa al Carnaval. Escoltem el que havia deixat escrit el Carnestoltes, abans de passar a millor vida.
CITA TESTAMENT 2
Amb la tornada de la Colla Ex-Carnestoltes, que l'any passat no havia participat en aquest acte, ahir es va recuperar el seguici mortuori, que va recórrer els principals carrers de Palamós. La comitiva va arribar, puntualment a les set de la tarda, a la cruïlla dels carrers Nou i Roda, on un nombrós públic va seguir la lectura del testament. Prèviament, i com també és tradicional, el Papa de Roma, arribat especialment a Palamós, segons va dir, amb Ryanair, va llegir les absoltes. Per acabar, es va celebrar una gran sardinada popular al costat de l'envelat de la platja Gran.
Testament 1
Testament 2
Totes les notícies:
11/06/2026 - Societat La natalitat baixa fa perdre una línia educativa d'I3 a l'escola La Vila
Aviat farà 3 mesos que es va tancar la preinscripció escolar pel curs 2026-2027 a educació...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme JuntsxCat reclama llum a la platja Gran però el govern diu que Costes no ho vol
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, es queixa de la supressió dels...
11/06/2026 - Medi Ambient Prevenció d'incendis forestals a la Fosca i Castell
L'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres-Marítima i l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi haurà d'esperar al setembre
La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava no es podrà fer...
11/06/2026 - Política El president del Parlament, Josep Rull, visitarà demà Palamós
El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, farà demà divendres una visita institucional...