24/02/2009 Cultura
El vaixell Rafael participarà a la trobada.
L’Associació La Mar d’Amics prepara per al pròxim mes d’abril un acte de commemoració del Centenari de la Costa Brava. La idea és organitzar la navegació d’una flota d’embarcacions tradicionals de totes les mesures, que farien un recorregut per etapes cobrint tot el litoral de la Costa Brava centre. L’activitat, que es faria entre el 9 i el 12 d’abril, coincidint amb la Setmana Santa, té el suport de la Federació Catalana per la Cultura i el Patrimoni Marítim.La Mar d'Amics és una entitat palamosina que treballa per a la difusió de la navegació tradicional i la recuperació del patrimoni marítim. El seu president, Jordi Salvador, explica perquè van decidir organitzar aquesta activitat, batejada com 'Cent anys navegant per la Costa Brava'.
CITA JORDI SALVADOR 1
'Cent anys navegant per la Costa Brava' es farà entre els dies 9 i 12 d'abril. El dia 10, Divendres Sant, es farà la ruta entre Sant Feliu de Guíxols i Sant Antoni. L'endemà s'anirà de Sant Antoni a Castell i, d'aquí, a la platja Gran de Palamós. El darrer dia, el Dilluns de Pasqua, totes les activitats es faran ja a Palamós. Jordi Salvador ha confirmat que ja hi ha un important volum d'embarcacions que han confirmat la seva presència.
CITA JORDI SALVADOR 2
L'adhesió de La Mar d'Amics a la commemoració del centenari de la Costa Brava no implicarà només la navegació pròpiament dita sinó que també hi ha tota una sèrie d'actes paral·lels preparats. A Palamós, per exemple, l'estada de les embarcacions es lligarà amb la celebració de l'acte promocional del 'Primer bany de l'any', que l'Ajuntament organitza per donar el tret de sortida oficial a la temporada turística.
Totes les notícies:
06/10/2026 - Medi Ambient L'escalfament del Mediterrani està tropicalitzant les tempestes
Davant de temporals de pluja com els que hem vist en aquests inicis de tardor, hi ha escèptics del...
06/10/2026 - Societat Pluges fortes tornaran a amenaçar el litoral del Baix Empordà aquest vespre i nit
Protecció Civil de la Generalitat manté activa l'emergència del pla INUNCAT, davant la previsió...
06/10/2026 - Serveis El sector turístic demana mesures per desmassificar l'ocupació a l'agost
El sector turístic del Baix Empordà veu com un problema l'excessiva concentració de visitants a...
06/10/2026 - Societat El final de la temporada turística dispara d'un 7'8 per cent l'atur registrat a Palamós i Sant Joan
El municipi de Palamós i Sant Joan ha tancat el mes de setembre amb 538 persones apuntades a les...
06/10/2026 - Serveis Promoció Econòmica prepara formacions per a empreses, comerç, i emprenedors
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan prepara dos paquets...