12/01/2009 Medi Ambient
Un tram del traçat de la nova via verda.
La via verda que uneix Palamós i Palafrugell ja està acabada i ha entrat en servei. Aquest itinerari per a vianants i ciclistes té una longitud de sis quilòmetres i la seva construcció ha costat 1’3 milions d’euros. Aprofitant que aviat es començarà a fer l’autovia entre Palamós i Platja d’Aro, la Generalitat preveu que la via verda segueixi creixent també en aquest sentit.El vial s'inicia a la zona de la gasolinera de Sant Joan. Comença amb un tram paral·lel a la riera Aubi, continua al costat del camí ral, es torna a ajuntar a la mota de la riera i acaba en un tram paral·lel a la riera de Santa Margarida, ja a Palafrugell. La via verda té una amplada de 3 metres i el traçat ha requerit la construcció d'infraestructures com ara dos ponts de fusta. Cal destacar també, a banda del tronc principal, l'existència de ramals que van cap a Vall-llobrega, La Fosca, Castell i Mont-ras. El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va visitar dissabte la via verda, acompanyat pels alcaldes de la zona. Nadal va valorar així la nova infraestructura.
CITA MANEL NADAL 1
Cal recordar que la via verda Palamós-Palafrugell ha tingut l'oposició d'alguns dels propietaris afectats pel pas del vial i també dels grups ecologistes Salvem El Crit i Arítjol. Tot plegat va obligar la Generalitat a fer algunes modificacions en el traçat que s'havia redactat inicialment. Un cop acabada l'obra i posat en servei el nou camí per a vianants i ciclistes, ara la Generalitat vol aplicar el mateix model en el tram Palamós-Platja d'Aro. Escoltem Manel Nadal.
CITA MANEL NADAL 2
Cal recordar que, a Castell d'Aro, el carril-bici enllaçaria amb la via verda que va cap a Girona, Olot i Ripoll. En nom dels municipis de Palamós, Vall-llobrega, Mont-ras i Palafrugell, l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, va valorar així la nova infraestructura.
CITA TERESA FERRÉS
Tot i que la via verda Palamós-Palafrugell ja està en servei, els ajuntaments estan preparant una festa popular que servirà per inaugurar-la oficialment.
Un tècnic de la Generalitat explica el traçat de la via verda, dissabte passat.
Manel Nadal 1
Manel Nadal 2
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...