18/09/2000 Societat
La Generalitat de Catalunya ha fet un nou decret segons el qual els presos polítics del franquisme o les seves vídues o vidus tenen dret a una indemnització econòmica. Qualsevol persona o familiar d'aquesta que patís la repressió franquista pot adreçar-se a qualsevol oficina de la Generalitat, o en el cas de Palamós, a l'oficina de Serveis Socials.De moment, pràcticament mitja dotzena de persones de Palamós han s'han entrevistat a Serveis Socials. Un dels afectats va estar gairebé durant cinc anys en presons franquistes, acusat de roig.
Aquest decret de la Generalitat amplia la cobertura i el radi d'ajut que ja es va fer fa nou anys, l'any 1991, en aquell cas, pel govern de l'Estat. Ara la Generalitat vol que totes les persones que no es van poder acollir a l'ajut de l'Estat, pugui prendre part en aquesta ajuda. En aquella ocasió, tots els qui van superar 36 mesos de presó durant la Guerra Civil o el franquisme tenien dret a percebre un únic pagament d'un milió de pessetes. Ara la quantitat màxima continua essent un milió de pessetes. Es comença cobrant cent cinquanta mil pessetes si la persona va estar ingressada sis mesos, i cada mes addicional representarà unes 28 mil pessetes més fins a un màxim, com dèiem, d'un milió. Totes les persones que patissin directament la penúria de passar per un camp de concentració o que passessin per la presó durant la Guerra Civil o el Franquisme, tenen dret a una prestació econòmica, sempre que no s'acollissin a la primera oferta del govern central d'ara fa nou anys. Els documents que s'han de portar són el document nacional d'identitat, i els documents acreditatius a la pèrdua de llibertat. El termini màxim que dóna la Generalitat és fins al novembre. Aquesta prestació també és extensiva al cònjuge, vidu o vídua, o als descendents directes, sempre que siguin disminuïts.
Podeu adreçar-vos a qualsevol oficina de la Generalitat de Catalunya per recollir els impresos, o en el cas de Palamós, podeu anar directament a l'Oficina de Serveis Socials, situada al centre
Totes les notícies:
28/07/2026 - Obres i Urbanisme 6 empreses opten a fer les obres de la segona fase del passeig del Mar
Un total de 6 empreses constructores s'han presentat al concurs públic de l'Ajuntament de Palamós...
28/07/2026 - Societat Molta ocupació de llits d'atenció intermèdia i a la dependència
Els llits del centre Palamós Gent Gran destinats a l'atenció intermèdia i a la dependència...
28/07/2026 - Serveis L'Ajuntament vol recuperar la megafonia de la platja Gran per a l'estiu que ve
L'Ajuntament de Palamós ha suprimit el servei de megafonia de la platja Gran, que des de fa uns...
28/07/2026 - Cultura El palamosí Pere Perpinyà publica 'La transformació de Gaudí'
El palamosí Pere Perpinyà ha publicat la novel·la 'La transformació de Gaudí'. Una trama...
28/07/2026 - Societat Vescomtat de Cabanyes lliura 20.000 euros a l'ADF Gavarres Marítima
Els veïns de la urbanització Vescomtat de Cabanyes, al municipi de Calonge i Sant Antoni, han...