24/05/2000 Medi Ambient
Els Naturalistes de Girona han tingut accés a un document que encara no està presentat oficialment, segons el qual es redueixen de manera important les actuacions portuàries que la Generalitat volia projectar en el futur a la Costa catalana. Només a Girona, el Pla de Ports preveia la possibilitat de construir en un futur fins a 22 ports. Després que la Generalitat revisés i estudiés les al.legacions, els Naturalistes afirmen que de 22 possibles ports nous o ampliacions, finalment a la costa de Girona la Generalitat només n'hi ha previst dos, un a Tossa i l'altre a Palamós. Al nostre municipi, segons aquesta font, podria ser ampliable el Port Marina. Com que és encara un document no oficial, que no ha estat presentat de manera pública, Ràdio Palamós ha parlat amb dos organismes. En primer lloc amb l'Ajuntament, a través de l'alcalde, que està a l'espera de rebre demà al matí la resolució definitiva. D'altra banda, aquesta emissora s'ha posat en contacte amb Ports de la Generalitat, que de moment no ha donat resposta. En qualsevol dels casos, deixant al marge la possible ampliació del Port Marina de Palamós, els ecologistes consideren positiva la important reducció de possibles ports.Els Naturalistes de Girona han fet una valoració positiva de la reducció de possibles ports a la Costa Brava. L'entitat ecologista ha tingut accés a un document, encara no presentat oficialment, que rebaixa de 22 a 2 els possibles nous ports o ampliacions al litoral gironí. Una d'aquestes ampliacions correspondria, sempre segons els ecologistes, al Port Marina. Com que l'Ajuntament, a través d'una moció conjunta dels grups municipals es va mostrar en contra de construir més superfície portuària, han volgut conèixer oficialment la resolució, però no serà fins demà al matí que la rebran. Ràdio Palamós s'ha posat en contacte també amb Ports de la Generalitat, que no ha volgut avançar cap dada, entenent que el document encara no és públic ni oficial.
Deixant al marge la possible ampliació del Marina, els ecologistes consideren molt positiva la reducció de possibles nous equipaments portuaris a la costa brava. Així ho expressava aquest matí el portaveu dels Naturalistes de Girona Enric Pardo.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...