24/01/2000 Comerç
Després d'intentar un camí per separat, avui s'ha sabut que les associacions de comerciants de Palamós tenen la intenció de fer un front comú, i crear una gran unió, una mena de federació d'associacions. La majoria de les vuit entitats comercials importants del poble han renovat els seus càrrecs, i les noves directives han apostat per la unió per potenciar el comerç i el turisme a nivell global. Aquesta unió dóna una força de 400 establiments entre Palamós i Sant Joan. Aquesta nit hi ha una reunió prevista al Centre d'Iniciatives i Turisme, el CIT, per acordar la unió definitiva.
El CIT tindria, de moment, un paper coordinador i aglutinador, per donar pas, posteriorment, a una gran agrupació comercial de gran força combativa. El president del CIT, Antoni Vega, ha anunciat l'interès de crear un gran organisme capaç d'aglutinar tots els interessos comercials i turístics de Palamós, respectant les possibles diferències, però fent un treball conjunt. De moment, segons sembla, i de manera provisional, aquesta tasca correspondria al CIT durant un temps, fins que no funcionés l'òrgan aglutinador. La força d'una entitat d'aquest tipus seria molt més gran que no mantenir l'interès de fer les coses per separat, amb un actiu de 400 establiments comercials.
El precedent a Palamós, en un altre àmbit, està en la plataforma d'entitats solidàries, un organisme que està per sobre de les diferents ONG i associacions, i que vetlla per al conjunt global d'entitats, i permeti fer pinya quan calgui.
Aquesta nit hi ha una reunió al local del CIT on s'exposarà la idea. Així ho expressava el president del CIT, Antoni Vega.
Totes les notícies:
28/10/2026 - Política Raimon Trujillo demana més dedicació al regidor de Serveis Econòmics, Eduard Riera
El portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya, Raimon Trujillo, s'ha mostrat crític amb el...
28/10/2026 - Societat La consellera Menor participarà en una visita escolar a la Confraria de Pescadors de Palamós per visibilitzar referents femenins
La consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor Cantador, participarà demà dijous en una visita...
28/10/2026 - Medi Ambient El projecte transfronterer MarViu avança en la preparació dels equips per a la repoblació d'espècies marines al Baix Empordà
El projecte transfronterer MarViu - Repoblem el Mar ha fet un pas decisiu en el seu calendari...
28/10/2026 - Societat La palamosina Pilar Noguerol Mateo celebra els seus 100 anys
La palamosina Pilar Noguerol Mateo celebra els seus 100 anys. L’acte de celebració del centenari...
28/10/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni organitza les primeres jornades sobre l'impacte del canvi climàtic als municipis de costa
Calonge i Sant Antoni organitza les primeres jornades sobre l'impacte del canvi climàtic als...