21/01/2000 Societat
Tal com vam informar ahir des de Ràdio Palamós els quatre tripulants de la llanxa perduda van ser trobats en vida entre Mallorca i Menorca. Els quatre joves tenien problemes de comunicació, havien patit els efectes de la cremada del sol, tenien tota la roba mullada, amb fred, se'ls havia acabat l'aigua, i patien dolors musculars. Ahir mateix, mentre els joves continuaven a la deriva, van veure un helicòpter i li van tirar bengales. Però l'helicòpter no els va veure. Finalment una embarcació pesquera va localitzar els tripulants entre Menorca i Mallorca. Van ser traslladats d'immediat a l'hospital de Manacor. Molts dubtes, molts interrogants sobre aquest cas. Hi ha tants dubtes, que els rumors també es disparen. Com pot ser que es treballés sobre la hipòtesi de tres persones, i n'aparegués una quarta, de nacionalitat marroquina? com pot ser que no es retardés tant l'avís de socors, i que es tardés tant en denunciar la desaparició dels quatre homes?
Ahir, com vam informar en primícia durant l'informatiu, els quatre van ser trobats per una embarcació pesquera entre Mallorca i Menorca, a unes 115 milles del Port Marina, d'on havien sortit originàriament el diumenge. Els homes tenien símptomes de desnutrició i deshidratació, però fonts de l'hospital van assegurar que estaven fora de perill.
Les forces de seguretat i de salvament no descarten que fins i tot poguessin haver sobrevolat la llanxa, però les pèssimes condicions meteorològiques podien dificultar la seva localització precisa. Des de Salvament Marítim es confiava en la solidesa de l'embarcació, una llança pneumàtica semirrígida de 8 metres i mig d'eslora. L'embarcació tenia dos motors potents, de 225 cavalls cadascun.
El responsable de Salvament Marítim a Palamós, Joan Jordi Sauquer, indica tots els passos que es van realitzar en aquesta espectacular operació de rescat, que ha acabat amb final feliç
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...