La FAPAC vol un estudi que justifiqui la jornada intensiva a les escoles

22/06/2017 Societat


L'escola La Sínia de Sant Antoni vol aplicar la jornada continuada.

L'escola La Sínia de Sant Antoni vol aplicar la jornada continuada.

La Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes de Catalunya reclama un estudi que justifiqui la necessitat de fer jornada continuada a les escoles de primària i secundària. El Departament d’Ensenyament de la Generalitat ampliarà el curs vinent la nòmina de centres on es farà la prova pilot de l’horari intensiu. Des de la FAPAC hi veuen també una contradicció amb el projecte de reforma horària.

La jornada continuada s'està oferint actualment a set escoles catalanes, tres de les quals són del Baix Empordà. Parlem de les d'Esclanyà, Vall-llobrega, Castell-Platja d'Aro i Santa Cristina d'Aro. També ho volen l'escola pública de primària de Calonge i les dues de Sant Antoni. La petició té l'aval de les respectives associacions de pares i mares d'alumnes i s'ha elevat també a l'Ajuntament, que ha aprovat una moció en favor de l'horari continu de les escoles de primària. Malgrat hi ha moltes demandes com aquesta, des de la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya ho veuen amb un cert recel. La seva presidenta, Montse Conejo, diu que volen un estudi que justifiqui aquesta necessitat.



La presidenta de la FAPAC considera també que la jornada continuada a les escoles entra en contradicció amb el programa de reforma horària, que vol adaptar el nostre ritme de vida als horaris que regeixen a la majoria d'estats europeus.



De moment, fins l'any 2019 una vintena d'escoles de primària catalanes faran jornada intensiva dins del Pla Experimental que ha desenvolupat el Departament d'Ensenyament de la Generalitat.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...