25/03/2015 Medi Ambient
L'antic estudi de Josep Maria Sert a la platja de Castell.
Aquesta setmana s’acaben les obres de consolidació i millora de l’antic estudi del pintor Josep Maria Sert, a la platja de Castell. S’han reforçat l’estructura i la coberta de l’edifici, s’han millorat els tancaments i s’ha consolidat un talús que l’amenaçava. Les obres s’han pagat amb els diners que genera l’explotació a l’estiu de l’aparcament de Castell.
El total gastat ha superat els 50 mil euros. Per bé que aquestes barraques són propietat de la Generalitat, el Govern català i l'Ajuntament de Palamós van arribar a l'acord de consolidar-les amb càrrec als ingressos públics que genera la gestió de l'aparcament de Castell. Les obres s'han desenvolupat en els dos últims anys i s'han basat en la reforma d'una part de la coberta, el reforç d'estructures i la millora dels tancaments. També s'ha consolidat el talús que hi ha darrere la construcció, on ja s'havia produït algun despreniment. Aquesta setmana, s'enllesteixen les tasques de pintat exterior. Finalment, l’objectiu és conservar aquest patrimoni per a decidir en el futur quin ús se li dóna. Èrik Solés, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, ho ha explicat avui a aquesta emissora.
L'antic estudi de Josep Maria Sert a la platja de Castell va ser un dels escenaris triats, ara fa un any, per al rodatge de la pel·lícula 'El cafè de la Marina', dirigida per Sílvia Munt. El film l'estrena Televisió de Catalunya, dilluns que ve.
Notícies relacionades: