Els experts preveuen una bona temporada de bolets.

13/10/2014 Medi Ambient


Cabassos plens de bolets. (Foto: www.indomit.net)

Cabassos plens de bolets. (Foto: www.indomit.net)

El Centre Tecnològic Forestal de Catalunya calcula que aquest any hi pot haver una producció de bolets extraordinària, superior als 130 quilos per hectàrea. Durant l’estiu, la producció ja ha estat molt per damunt de la mitjana. Tot i això, els especialistes no volen cantar victòria i es mostren a l’expectativa del temps que pot fer en les pròximes setmanes.

Des del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya s’ha esperat a tenir dades reals per a fer la previsió d’enguany. L’any passat els models indicaven una temporada molt superior a la mitjana i finalment, la meteorologia va fer que no s’assolissin les expectatives inicials. Enguany, però, durant els mesos de juliol, agost i setembre ja s'ha arribat a una producció de 80 quilos de bolets per hectàrea, una quantitat molt superior a la mitjana dels darrers 19 anys, estimada en 57 quilos. Juan Martínez de Aragón, investigador del Centre Tecnològic Forestal explica que es podran assolir fins a 130 quilos per hectàrea.



Pel que fa a la qualitat, degut a l’alta humitat i temperatures suaus, els rovellons s’han vist afectats en un 70 per cent, per cucs. Els camagrocs són un dels bolets comestibles que més es troben al bosc, ara mateix, segons expliquen els especialistes.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...